W skład referatu wchodzi:
KASA - pok. nr 23 II piętro, tel. 62 762 97 34
WYMIAR PODATKÓW - pok. nr 24 II piętro, tel. 62 762 97 33
e-mail: podatki@noweskalmierzyce.pl
KSIĘGOWOŚĆ, PŁACE - pok. nr 25 II piętro, tel. 62 762 97 32
e-mail: ksiegowosc@noweskalmierzyce.pl
Zadania realizowane w referacie to:
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza,
- udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu Gminy,
- zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu,
- uruchamianie środków finansowych dla poszczególnych dysponentów budżetu Gminy,
- przygotowywanie materiałów niezbędnych do wykonania obowiązków z zakresu sprawozdawczości,
- sprawowanie kontroli i nadzoru nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,
- prowadzenie ewidencji mienia komunalnego,
- prowadzenie ksiąg rachunkowych,
- rozliczanie inwentaryzacji, prowadzenie księgi inwentarzowej,
- dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego,
- sporządzanie sprawozdawczości budżetowej,
- sporządzanie bilansu jednostki, łącznych bilansów jednostek budżetowych oraz bilansów Gminy i Miasta,
- sporządzanie bilansu z wykonania budżetu Gminy i Miasta,
- dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych,
- prowadzenie ewidencji podatników i inkasentów,
- gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu,
- przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat,
- podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego,
- prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych,
- przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,
- analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat z tym związanych.