calendar 24 April 2024

RSS

Biuletyn Informacji Publicznej

Flaga Unii Ewuropejskiej

Unia Europejska

Dofinansowania
z budżetu państwa

Grafika dekoracyjna przedstawiająca wygląd budynku będącego urzędem

18 Luty 2011

Szkoła sukcesu

Już drugi rok szkolny realizowany jest projekt „Szkoła sukcesu" współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, na który Gmina i Miasto Nowe Skalmierzyce pozyskała kwotę 562 tys. zł. W szkołach w Droszewie, Gostyczynie i Skalmierzycach uczniowie biorą udział w 8 różnych formach zajęć pozaszkolnych.

Zaangażowanie uczniów w realizację projektu świadczyć może o jego dużym powodzeniu wśród dzieci, które chętnie uczęszczają na zajęcia i aktywnie podejmują się nowych wyzwań. Często w swoich wypowiedziach podkreślają fakt, iż to że są nieobowiązkowe i nieoceniane sprawia, że łatwiej i chętniej przyswajają przekazywaną przez nauczycieli wiedzę. Widzą też celowość takiej formy nauki - zauważają poprawę osiąganych przez siebie wyników w szkole. W miłej, przyjaznej atmosferze uczy się szybciej i lepiej. Dużym plusem jest też integracja dzieci z trzech szkół gminy. Daje to dzieciom możliwość wymiany doświadczeń oraz sprawdzenia się w różnych czasem nawet wcześniej sobie nie znanych sytuacjach (wycieczki, spotkania, plener itp.). Projekt „przyczynił się" również do nawiązania trwałych przyjaźni między jego uczestnikami z terenu gminy.

Realizacja treści programowych w okresie trwania projektu oraz podejmowane przez nauczyciela działania zapewniły dzieciom: osiągnięcie sukcesu poprzez umożliwienie rozwijania własnej aktywności, podniesienie własnej samooceny i nabycie pewności siebie w kontaktach z rówieśnikami i dorosłymi, kształtowanie postaw kreatywnych i operatywnych dzięki organizowaniu warunków do wyzwalania aktywności i inwencji twórczej oraz wzrost kompetencji we wszystkich obszarach rozwoju dziecka.

Analizując rezultaty prowadzonych dotychczas działań dydaktycznych należy stwierdzić, że przyniosły one oczekiwane rezultaty. Jak wynika z porównania prowadzonych obserwacji w większości przypadków dzieci aktywnie i twórczo pracują na zajęciach, nastąpił wzrost kompetencji w poszczególnych obszarach rozwoju. Jak podkreśla Magda Kubacka, jeden z nauczycieli prowadzących zajęcia w ramach projektu - „Pozytywnym okazuje się też być to, że projekt daje nam, nauczycielom, możliwość wymiany doświadczeń, spostrzeżeń i sprzyja integracji społeczności uczniowskich ze szkół objętych projektem..."