KARTA INFORMACYJNA URZĄD GMINY I MIASTA NOWE SKALMIERZYCE ul. Ostrowska 8
REFERAT KULTURY, SPORTU I PROMOCJI GMINY tel. (62) 762 97 25
Podstawa prawna:
- art. 6 - 11 ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 roku o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz. U. z 2001r. Nr 120, poz. 1298 z późn. zmianami).
I. WYMAGANE DOKUMENTY:
Wniosek o zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej
załączniki:
- program i regulamin imprezy masowej,
- opinie:
- Komendanta Powiatowego Policji,
- Komendanta Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej,
- Kierownika Pogotowia Ratunkowego,
- opinia Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
- informacja o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub terenie, gdzie impreza masowa będzie organizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informacje o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku,
- regulamin obiektu,
- wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej,
- graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, zawierający oznaczenie:
- a) dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności,
- b) dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,
- c) punktów obsługi medycznej,
- d) punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych,
- e) punktów informacyjnych,
- f) lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu,
- g) informacje o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów,
- h) informacje o stanie liczebnym, organizacji, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej i warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczaniu imprezy,
- szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia,
- informacje o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk,
- polisę ubezpieczeniową,
- informację o powiadomieniu komendanta oddziału Straży Granicznej, w przypadku przeprowadzania imprez masowych w strefie nadgranicznej,
- informację o powiadomieniu komendanta terenowej jednostki organizacyjnej Żandarmerii Wojskowej, w przypadku przeprowadzania imprez masowych na terenach będących w zarządzie jednostek organizacyjnych resortu obrony narodowej,
- pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego, w razie przeprowadzenia imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.
II. OPŁATY:
Opłata skarbowa:
- za wniosek - 5,00 zł,
- za każdy załącznik 0,50 zł
- za wydaną decyzję - 76,00 zł
III. TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
- Do 7 dni
IV. JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
- Referat Kultury, Sportu i Promocji Gminy
V. TRYB ODWOŁAWCZY:
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Opłata skarbowa:
- za odwołanie - 5,00 zł
- za każdy załącznik - 0,50 zł
VI. UWAGI:
- W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia u prowadzącego sprawę.
- Organizator imprezy masowej jest obowiązany wystąpić do Burmistrza Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej, nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.