Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że 12 października w sali sportowej przy szkole podstawowej w Grodźcu, w powiecie konińskim, Samorząd Województwa Wielkopolskiego organizuje konkurs na największą wielkopolską pyrę oraz potrawę z pyry. To wyjątkowa okazja, aby zaprezentować swoje umiejętności kulinarne i stworzyć dania, które zachwycą smakiem i pomysłowością. Wydarzenie organizowane jest już po raz czwarty, a każda z edycji cieszy się coraz większą popularnością.
Konkurs odbędzie się w dwóch kategoriach:
1. na potrawę z pyry
Konkurs skierowany przede wszystkim do kół gospodyń wiejskich. Chętnych prosimy o przesłanie Karty zgłoszeniowej do Konkursu (Załącznik nr 1) wraz z podpisaną klauzulą informacyjną, Oświadczenia uczestnika (załącznik 2) oraz Zgody na przetwarzanie wizerunku (Załącznik nr 3) do 13 września 2024 r. Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres: pyra@umww.pl
2. na największą wielkopolską pyrę
Chętnych prosimy o przekazanie Karty zgłoszeniowej do Konkursu (Załącznik nr 1) wraz z podpisaną klauzulą informacyjną, Oświadczenia uczestnika (załącznik 2) oraz Zgody na przetwarzanie wizerunku (Załącznik nr 3) w dniu wydarzenia, tj. 12 października 2024 roku w Grodźcu.
Wszystkie dokumenty wraz z regulaminem znajdują się w załącznikach oraz są dostępne
na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego
Święto pyry ma na celu kultywowanie regionalnych tradycji kulinarnych, uczczenie zbiorów oraz integrację i zaangażowanie społeczności w wydarzenia organizowane przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego. Podczas imprezy zaplanowane są liczne atrakcje, a wśród nich lokalne przysmaki i występy artystyczne. Wyrażam nadzieję, że dzięki pomocy gminy przy informowaniu o imprezie, wezmą w niej licznie udział koła gospodyń wiejskich
i mieszkańcy z obszaru gminy.
Z poważaniem
Krzysztof Grabowski
Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego
Informacja dotycząca realizacji projektu
„Nowe umiejętności-większe możliwości” nr FEWP.06.12-IP.01-0074/23
W związku z rozpoczęciem przez ”FUNDACJA NIEZALEŻNI” z siedzibą w Pile, przy ul. Spacerowa 6/2, realizacji Projektu pn. „NOWE UMIEJĘTNOŚCI-WIĘKSZE MOŻLIWOŚCI” nr FEWP.06.12-IP.01-0074/23 w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Priorytet 6: Fundusze Europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+), Działanie 6.12 Integracja społeczno-gospodarcza obywateli państw trzecich, w tym migrantów - informujemy, iż rozpoczęliśmy nabór uczestników do w/w Projektu.
Informacja w wersji .pdf - kliknij tutaj
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza właścicieli gospodarstw rolnych do udziału w XXI Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne.
Celem Konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym. Udział w nim mogą wziąć zarówno duże, jak i małe gospodarstwa rolne. W dwudziestu dotychczasowych edycjach w Konkursie udział wzięło już ponad 24 tysiące gospodarstw indywidualnych.
Współorganizatorami tegorocznego Konkursu są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia. XXI Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy. Partnerem Strategicznym jest AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych.
Właściciele gospodarstw rolnych uczestniczący w Konkursie mają okazję do zaprezentowania swojego miejsca pracy i osiągnięć zawodowych, zdobycia cennych nagród, a przede wszystkim poddania swojego gospodarstwa profesjonalnemu audytowi bezpieczeństwa pracy, który wykonują komisje konkursowe. Podczas eliminacji sprawdzą one, czy w ocenianym gospodarstwie stosowane są w praktyce zasady ochrony zdrowia i życia, a także czy wyeliminowane zostały w nim zagrożenia wypadkowe. W skład komisji konkursowych wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwową Inspekcję Pracy, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ochotniczą Straż Pożarną i inne instytucje działające w środowisku wiejskim.
Szczegóły Konkursu w jego Regulaminie.
Ważne terminy:
25.04.2024 r. – upływa termin zgłaszania udziału w Konkursie
05.07.2024 r. – zakończenie etapu wojewódzkiego
08-26 lipca 2024 r. – wizytacja gospodarstw finałowych (termin może ulec zmianie).
Relacja z uroczystego finału XX edycji Konkursu w Auli Kryształowej SGGW w Warszawie
Film podsumowujący 20 edycję Konkursu
Filmy wykonane w 2023 r. podczas wizytacji 16 finałowych gospodarstw
Prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego dr Aleksandra Hadzik serdecznie zaprasza dzieci z terenów wiejskich do udziału w XIV Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym dla Dzieci „Bezpiecznie na wsi mamy, bo o zdrowie dbamy”.
Konkurs jest jednym z działań prewencyjnych na rzecz zapobiegania wypadkom przy pracy i rolniczym chorobom zawodowym. Celem konkursu kierowanego do uczniów wiejskich szkół podstawowych jest promowanie pozytywnych zachowań związanych z pracą i zabawą dzieci na terenie gospodarstwa rolnego. Wydarzenie przebiega pod Honorowym Patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a współorganizatorami są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Partnerem strategicznym Konkursu jest Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych – Agro Ubezpieczenia.
Zadaniem konkursowym jest wykonanie dwuwymiarowej pracy plastycznej w formacie A-3, w dowolnej technice, obrazującej sposoby zapobiegania wypadkom przy pracy i rolniczym chorobom zawodowym.
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego prowadzi sześć kampanii prewencyjnych, których założenia powinny znaleźć odzwierciedlenie w pracach plastycznych biorących udział w XIV edycji konkursu:
Pracę konkursową wraz z formularzem zgłoszeniowym należy przekazać do właściwego dla miejsca zamieszkania Oddziału Regionalnego KRUS w nieprzekraczalnym terminie do dnia 5 kwietnia 2024 roku (decyduje data wpływu pracy do Oddziału). Szczegółowe warunki uczestnictwa określa regulamin.
Więcej informacji na temat konkursu można uzyskać we właściwej dla miejsca zamieszkania jednostce terenowej KRUS – dane kontaktowe.
Autorzy najciekawszych prac na każdym etapie konkursu otrzymają nagrody ufundowane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, współorganizatorów oraz patronów konkursu.
Prace laureatów będą publikowane również w materiałach popularyzatorskich Kasy.
Zapraszamy do Placówki Terenowej KRUS w Ostrowie Wielkopolskim w celu złożenia prac plastycznych wraz z formularzem zgłoszeniowym.
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowych Skalmierzycach informuje o:
https://mgopsnoweskalmierzyce.naszops.pl/n,informacja-o-wyniku-postepowania-zapytania-ofertowego
Skalmierzyce, 28.12.2023 r.
Ogłoszenie o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego:
1. Fabianów - Osiek - Skalmierzyce
2. Fabianów - Biskupice Ołoboczne - Skalmierzyce
KIEROWNIK MIEJSKO – GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W NOWYCH SKALMIERZYCACH
z siedzibą ul. Podkocka 4 Skalmierzyce
63-460 NOWE SKALMIERZYCE
zaprasza do składania ofert w ramach
Więcej informacji:
KIEROWNIK MIEJSKO – GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W NOWYCH SKALMIERZYCACH
z siedzibą ul. Podkocka 4 Skalmierzyce
63-460 NOWE SKALMIERZYCE
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKA PRACY
Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością
1. Wymagania niezbędne:
a) dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, pielęgniarka, siostra PCK, fizjoterapeuta lub
b) co najmniej 6- miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami, np. doświadczenie zawodowe, udzielanie wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu lub
c) osoby wskazane przez uczestnika Programu lub jego opiekuna prawnego (w przypadku osoby małoletniej albo ubezwłasnowolnionej całkowicie) w Karcie zgłoszenia do Programu Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością dla jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2024
d) posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych oraz osoba nieskazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e) cieszy się nieposzlakowaną opinią;
f) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku;
g) prawo jazdy kat .B;
h) niefigurowanie w Rejestrze Przestępstw na Tle Seksualnym (dotyczy usług asystencji osobistej na rzecz dzieci).
Wymagania dodatkowe:
a) umiejętność skutecznego komunikowania się z osobą niepełnosprawną;
b) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
c) umiejętność organizacji pracy z osobą niepełnosprawną/dzieckiem niepełnosprawnym;
d) odporność na sytuacje stresowe.
3. Zakres wykonywanych zadań:
Usługa asystencka obejmuje wspieranie osoby niepełnosprawnej w wykonywaniu podstawowych czynności dnia codziennego, niezbędnych do aktywnego funkcjonowania:
a) społecznego:
b) zawodowego:
c) edukacyjnego:
Asystent nie będzie świadczył usług medycznych, ani specjalistycznych usług opiekuńczych.
4. Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny,
b) życiorys( CV),
c) kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły) lub doświadczenie zawodowe;
d) zaświadczenie o niekaralności;
e) informacja o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle seksualnym w postaci wydruku pobranej informacji z Rejestru;
f) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji,
g) inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach
5. Warunki pracy na stanowisku:
a) miejsce pracy: praca w środowisku na terenie Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
b) forma zatrudnienia: umowa zlecenie
Oferty na wolne stanowiska należy przesłać na adres:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowych Skalmierzycach
ul. Podkocka 4, 63-460 Skalmierzyce
lub dostarczyć osobiście do siedziby MGOPS Nowe Skalmierzyce z dopiskiem : Dotyczy naboru na stanowiska Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością w terminie do dnia 15 grudnia 2023 r.
Ewentualne informacje lub wyjaśnienia można uzyskać pod numerem telefonu tel. (62 580 40 26).
6. Informacje dodatkowe:
Usługi asystencji osobistej mogą świadczyć osoby niebędące członkami rodziny uczestnika, opiekunami prawnymi uczestnika lub osobami faktycznie zamieszkującymi razem z uczestnikiem.
Badanie budżetów gospodarstw domowych stanowi podstawowe źródło informacji o poziomie i strukturze wydatków oraz dochodów badanych gospodarstw domowych, spożyciu podstawowych artykułów żywnościowych, warunkach mieszkaniowych oraz subiektywnej ocenie sytuacji materialnej. Dane uzyskane z badania budżetów gospodarstw domowych umożliwiają analizy warunków życia ludności oraz ocenę wpływu różnych czynników na kształtowanie się poziomu i zróżnicowania sytuacji materialnej podstawowych grup gospodarstw domowych.
Termin realizacji badania:
cały rok – badanie ciągłe
Metoda realizacji badania:
Badanie prowadzone jest metodą reprezentacyjną na terenie całego kraju wśród wylosowanej grupy gospodarstw domowych w formie:
Książeczka elektroniczna: https://budzety.stat.gov.pl/ (login i hasło dostępne po kontakcie z ankieterem)
Wersja demo: https://budzety.stat.gov.pl/demo/ (login: demo, hasło: demo)
Zakres zbieranych informacji:
Co się dzieje z odpowiedziami respondenta?
Do danych jednostkowych uzyskanych od respondenta mają dostęp jedynie pracownicy statystyki publicznej, wyłącznie w celu dokonania zestawień, opracowań i analiz.
Gdzie sprawdzić tożsamość ankietera?
Dlaczego warto wziąć udział w tym badaniu ankietowym?
Na podstawie uzyskanych w badaniu wyników podejmowane są ważne decyzje z zakresu polityki społecznej, dotyczące wszystkich mieszkańców Polski. Wyniki badania umożliwiają m. in.: analizę poziomu i zróżnicowania warunków życia podstawowych grup społeczno-ekonomicznych gospodarstw domowych oraz przyczyn powodujących te zróżnicowanie; obliczenie wskaźnika inflacji; ustalanie poziomu ubóstwa ekonomicznego oraz sfery niedostatku; ustalanie ubóstwa energetycznego; obliczanie minimalnego wynagrodzenia; ustalanie wysokości zasiłków społecznych; szacowanie obciążeń wydatkowych i podatkowych gospodarstw domowych; ustalanie stawek opłat za odpady komunalne.
Zapraszamy na nowy portal dedykowany badaniom ankietowym
https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/
Badanie Budżetu czasu ludności dostarcza informacji o strukturze dobowego budżetu czasu społeczeństwa, jak również jego zróżnicowaniu w zależności od cech demograficzno-społecznych, ekonomicznych i terytorialnych respondentów. W związku z tym, że badanie prowadzone jest co 10 lat możliwa jest obserwacja zmian w stylu życia społeczeństwa, związanych z zachodzącymi przemianami społeczno-gospodarczymi (np. wykorzystania nowoczesnych technologii - komputera lub smartfona - w codziennym życiu). Jest to źródło podstawowych mierników poziomu i jakości życia ludności, informacji pomocnych przy podejmowaniu działań w zakresie polityki społecznej i rynku pracy.
Termin realizacji badania:
cały rok – badanie ciągłe
Metoda realizacji badania:
Badanie prowadzone jest metodą reprezentacyjną na terenie całego kraju wśród gospodarstw domowych mieszkających w wylosowanych mieszkaniach w Polsce i obejmuje:
Zakres zbieranych informacji:
Co się dzieje z odpowiedziami respondenta?
Do danych jednostkowych uzyskanych od respondenta mają dostęp jedynie pracownicy statystyki publicznej, wyłącznie w celu dokonania zestawień, opracowań i analiz.
Gdzie sprawdzić tożsamość ankietera?
Dlaczego warto wziąć udział w tym badaniu ankietowym?
Obecnie, gdy brakuje nam czasu wolnego, a w wielu sytuacjach musimy działać w pośpiechu, warto bliżej przyjrzeć się swojemu budżetowi czasu i jego organizacji. Uczestnictwo w badaniu, oprócz tego, że pozwoli na dostarczenie do analiz unikalnych informacji o gospodarowaniu czasem przez Polaków, umożliwi respondentom uczestniczącym w badaniu:
Zapraszamy na nowy portal dedykowany badaniom ankietowym
https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/
Serdecznie zapraszamy na bezpłatne badanie USG aorty brzusznej w Wielkopolskim Programie Zdrowotnym ZDROWA AORTA, które odbędzie się w dniu 20.10.2023r. w Szpitalu w Ostrowie Wlkp przy ul. Limanowskiego 20/22 w Poradni Specjalistycznej, gabinet 38 i 39.
Jest to ostatnia szansa aby się bezpłatnie przebadać pod kątem tętniaka aorty w Ostrowie.
Program badań kierowany jest do mężczyzn w wieku 50–69 lat, mieszkających w województwie wielkopolskim. Badania te są dla pacjenta całkowicie bezpłatne, ponieważ finansowanie odbywa się z funduszy regionalnych Unii Europejskiej.
Badanie USG aorty brzusznej dotychczas wykonano u 10 400 pacjentów. Dzięki programowi ponad 250 pacjentów z tętniakiem aorty brzusznej (potencjalnie śmiertelną chorobą, jeśli nie zostanie wykryta w odpowiednim czasie) zostało objętych programem Zdrowa Aorta, a dzięki inicjatywie twórcy projektu prof. Grzegorza Oszkinisa zostali oni objęci również bezpłatną opieką po zakończeniu udziału w programie, w postaci bezpłatnych badań kontrolnych, których prowadzenie planowane jest przez 3 lata po zakończeniu projektu.
Badanie jest bezbolesne i całkowicie bezpieczne. Nie jest wymagane skierowanie od lekarza rodzinnego.
Zapisy na badanie:
- telefonicznie: 503 075 095 (kontakt od pon. do pt. w godz. 9 - 15)
- e-mail: zdrowaaorta@arterieart.com (proszę podać imię, nazwisko, pesel, numer telefonu kontaktowego oraz miasto, w którym ma być wykonane badanie).
Zapraszamy serdecznie! Zespół Zdrowa Aorta
Urząd Statystyczny w Poznaniu przypomina, że na terenie gminy realizowane jest Badanie budżetu czasu ludności (BCL).
Badanie przeprowadzają ankieterzy statystyczni, których tożsamość można sprawdzić na stronie Urzędu Statystycznego w Poznaniu https://poznan.stat.gov.pl/badania-ankietowe/statystyczne-badania-ankietowe-2023/ oraz na stronie Głównego Urzędu Statystycznego https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/.
Więcej informacji o badaniu na stronie https://badania-ankietowe.stat.gov.pl/kategoria/1/badanie/40
31.07.2023
Burmistrz Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce informuje, że dnia 27.07.2023 r. do tutejszego urzędu wpłynął wniosek spółki CORRECT – K. Błaszczyk i Wspólnicy Sp. k., o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na budowie „Instalacji Odzysku Energii z frakcji energetycznej odpadów komunalnych w Ociążu”. Przedmiotowy wniosek zostanie rozpatrzony w trybie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
(Dz. U. z 2022 r., poz. 1094 ze zm.)
Ogłoszenie NFOŚiGW
Sprawdź ofertę na swoje nowe źródło ciepła!
24 lipca 2023 r.
Prosimy naszych Wnioskodawców i Beneficjentów o rozwagę w wyborze dostawcy i firmy instalacyjnej do wykonania wymiany źródła ciepła z dofinansowaniem programu „Czyste Powietrze”.
Płacicie Państwo za zakup i montaż nowego źródła ciepła np. pompy ciepła
– i refinansujecie zrealizowane zadanie z przyznanej i należnej Wam dotacji w ramach programu „Czyste Powietrze”!
Niestety, zdarzają się na rynku usług nieuczciwy wykonawcy, którzy oferują usługi i produkty niskiej jakości oraz zawyżają ceny.
Zwracamy uwagę, że wybór firmy sprzedającej urządzenie jak i wykonującej jego montaż należy do Państwa - naszych Wnioskodawców i Beneficjentów.
Prosimy Państwa o ostrożność i rozwagę, w szczególności w przypadku oferty akwizytorów na instalację źródła ciepła, w tym POMPY CIEPŁA. Nieuczciwi sprzedawcy proponują niedopasowane do Waszego domu i potrzeb - niskiej jakości urządzenia, które w okresie grzewczym zużywają dużo prądu, a ich trwałość i jakość jest słaba.
Prosimy o dokładne i uważne sprawdzenie firmy i jej oferty jeszcze przed podpisaniem umowy, w szczególności jeśli mają Państwo jakiekolwiek wątpliwości co do:
- oferowanej ceny usługi i produktu,
- oferowanych parametrów urządzenia lub instalacji,
- oferowanych warunków serwisowych i gwarancji.
Prosimy o uważność i podejmowanie decyzji bez pośpiechu, w konsultacji z gminnym punktem konsultacyjno – informacyjnym, sołtysem lub regionalnie funkcjonującym wfośigw. Warto sprawdzić parametry urządzenia i jego rzeczywistą cenę w internecie. Można także porozmawiać ze znajomymi i sąsiadami, którzy taki proces inwestycyjny mają już za sobą. Warto też skorzystać z funkcjonującej w ramach programu „Czyste Powietrze” tzw. listy ZUM (listy zielonych urządzeń i materiałów) - dostępnej online pod adresem https://lista-zum.ios.edu.pl/, która zawiera zweryfikowane urządzenia i materiały o potwierdzonej jakości.
Przede wszystkim warto współpracować z firmami poleconymi i znanymi na lokalnym rynku.
Prawidłowo zrealizowana inwestycja z dotacją z programu „Czyste Powietrze” to niższe koszty ciepła w Waszych domach, a tym samym niższe wydatki na ogrzewanie.
Zależy nam na Państwa bezpieczeństwie i wyłącznie korzyściach uzyskanych z programu „Czyste Powietrze”.
Życzymy Państwu spotkań wyłącznie z rzetelnymi firmami i satysfakcji ze zrealizowanej inwestycji!
uwaga dodatkowa:
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) nie promuje konkretnych firm sprzedających urządzenia, instalacyjnych oraz wykonawczych.
Państwa nieufność powinno wzbudzić powoływanie się firmy na partnerstwo z NFOŚiGW w programie priorytetowym „Czyste Powietrze”, co nie ma uzasadnienia w praktyce. Bezpośrednimi partnerami operacyjnymi w programie „Czyste Powietrze” w odniesieniu do NFOŚiGW są wojewódzkie fundusze ochrony środowiska
i gospodarki wodnej (wfośigw) oraz GMINY (w programie „Czyste Powietrze” uczestniczy ponad 86% gmin
w skali Polski), a także wybrane banki, wskazane na stronie internetowej: czystepowietrze.gov.pl .
Udział w warsztatach jest bezpłatny.