REGULAMIN NABORU NA WOLNE
STANOWISKA URZĘDNICZE
W URZĘDZIE GMINY I MIASTA NOWE SKALMIERZYCE
Celem regulaminu jest ustalenie zasad zatrudniania na stanowiska urzędnicze, w tym na kierownicze stanowiska urzędnicze, w oparciu o otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowiska pracy.
Regulamin określa szczegółowe zasady zatrudniania pracowników w Urzędzie Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce.
Rozdział I
Podjęcie decyzji o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej na wolne stanowisko urzędnicze
- Decyzję o rozpoczęciu procedury rekrutacyjnej podejmuje Burmistrz Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce, opierając się na informacjach przekazanych przez kierownika Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich o wakującym stanowisku w formie wniosku o przyjęcie nowego pracownika.
- Wniosek, o którym mowa w pkt 1, powinien być przekazany przynajmniej z miesięcznym wyprzedzeniem, pozwalającym na uniknięcie zakłóceń w funkcjonowaniu danej komórki organizacyjnej.
- Wniosek o przyjęcie nowego pracownika stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.
- Kierownik Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich jest zobligowany do przedłożenia do akceptacji Burmistrza Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce projektu opisu stanowiska na wakujące miejsce pracy oraz zakresu czynności na stanowisku.
- Opis stanowiska pracy, o którym mowa w pkt. 4 zawiera:
a) dokładne określenie zadań wykonywanych na danym stanowisku pracy,
b) określenie szczegółowych wymagań w zakresie kwalifikacji, umiejętności i predyspozycji,
c) określenie uprawnień służących do wykonywania zadań,
d) określenie odpowiedzialności,
e) inne wyznaczniki określające indywidualny charakter danego stanowiska pracy,
Opis podlega zatwierdzeniu przez Burmistrza.
- Akceptacja projektu opisu stanowiska pracy oraz zgoda Burmistrza Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce powodują rozpoczęcie procedury naboru kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze.
- Formularz opisu stanowiska pracy stanowi załącznik nr 2.
Rozdział II
Powołanie komisji rekrutacyjnej
- Komisję rekrutacyjną powołuje Burmistrz Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce.
- W skład komisji rekrutacyjnej mogą wchodzić:
a) Burmistrz Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce lub osoba przez niego upoważniona, będąca jednocześnie przewodniczącym komisji.
b) Kierownik Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich wnioskujący o zatrudnienie i będący jednocześnie sekretarzem komisji,
c) Kierownik referatu, do którego ma zostać zatrudniony nowy pracownik.
- W uzasadnionych przypadkach Burmistrz może uzupełnić skład komisji dodatkowo o osobę ( osoby ) posiadającą przygotowanie merytoryczne i mającą znaczenie dla właściwej oceny kandydatów.
- Jeżeli w trakcie pracy komisji okaże się, że w jej skład została powołana osoba, która jest małżonkiem lub krewnym albo powinowatym do drugiego stopnia włącznie, osoby której dotyczy nabór na wolne stanowisko, albo pozostaje wobec niej w takim stosunku prawnym lub faktycznym, że może to budzić uzasadnione wątpliwości co do jej bezstronności, Burmistrz dokonuje odpowiedniej zmiany w składzie komisji. Czynności dokonane przez komisję konkursową działającą w poprzednim składzie są ważne.
- Komisja działa do czasu zakończenia procedury naboru na wolne stanowisko pracy.
Rozdział III
Etapy naboru
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze.
- Składanie dokumentów aplikacyjnych.
- Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych.
- Selekcja końcowa kandydatów, która może obejmować:
a) test kwalifikacyjny,
b) rozmowę kwalifikacyjną,
Zastosowanie ww. metod i technik naboru zależy od decyzji przewodniczącego komisji.
- Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko urzędnicze.
- Podjęcie decyzji o zatrudnieniu i podpisanie umowy o pracę.
- Ogłoszenie wyników naboru.
Rozdział IV
Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze przygotowuje kierownik Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich na podstawie wniosku, o którym mowa w rozdziale I.
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze umieszcza się obligatoryjnie w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce.
- Możliwe jest umieszczanie ogłoszeń dodatkowo w innych miejscach, m.in. : w prasie, urzędach pracy,
- Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko zawiera :
a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) określenie wymagań związanych ze stanowiskiem urzędniczym zgodnie z opisem danego stanowiska, ze wskazaniem, które z nich są niezbędne, a które dodatkowe,
d) wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku urzędniczym,
e) wskazanie wymaganych dokumentów,
f) określenie terminu i miejsca składania dokumentów.
- Termin do składania dokumentów określony w ogłoszeniu o naborze nie może być krótszy niż 10 dni od dnia opublikowania tego ogłoszenia w Biuletynie Informacji Publicznej.
- Przykładowy wzór ogłoszenia stanowi załącznik nr 3 .
Rozdział V
Składanie dokumentów aplikacyjnych
- Po ogłoszeniu umieszczonym w Biuletynie Informacji Publicznej i na tablicy ogłoszeń następuje przyjmowanie dokumentów aplikacyjnych od kandydatów zainteresowanych pracą na wolnym stanowisku urzędniczym w Urzędzie Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
- Na dokumenty aplikacyjne mogą się składać:
a) list motywacyjny,
b) życiorys - curriculum vitae,
c) oświadczenia kandydata o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe, o korzystaniu z pełni praw publicznych i posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru,
d) kserokopie świadectw pracy,
e) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie,
f) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach
g) referencje,
h) oryginał kwestionariusza osobowego.
- Dokumenty aplikacyjne składane przez osoby ubiegające się o zatrudnienie mogą być przyjmowane tylko po umieszczeniu ogłoszenia o organizowanym naborze na wolne stanowisko urzędnicze i tylko w formie pisemnej.
- Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych drogą elektroniczną, z wyjątkiem opatrzonych bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu
- Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów aplikacyjnych poza ogłoszeniem.
Rozdział VI
Wstępna selekcja kandydatów - analiza dokumentów aplikacyjnych
- Analizy dokumentów dokonuje komisja rekrutacyjna.
- Analiza dokumentów polega na zapoznaniu się przez komisję z aplikacjami nadesłanymi przez kandydatów.
- Celem analizy dokumentów jest porównanie danych zawartych w aplikacji z wymaganiami formalnymi określonymi w ogłoszeniu.
- Wynikiem analizy dokumentów jest wstępne określenie możliwości zatrudnienia kandydata do pracy na wolnym stanowisku urzędniczym i wyłonienie kandydatów, którzy zostaną zaproszeni do następnego etapu rekrutacji (spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu).
- Merytoryczna ocena aplikacji spełniających wymagania formalne określone w ogłoszeniu. W wyniku tej oceny każdy kandydat może otrzymać od 0 do 10 punktów.
Rozdział VII
Selekcja końcowa kandydatów
- Na selekcję końcową może składać się:
a) test kwalifikacyjny,
b) rozmowa kwalifikacyjna,
- Test kwalifikacyjny
a) celem testu kwalifikacyjnego jest sprawdzenie wiedzy i umiejętności niezbędnych do wykonywania określonej pracy.
b) Test kwalifikacyjny każdorazowo przygotowuje komisja rekrutacyjna odpowiednio dobierając i formułując pytania dla kandydatów.
c) Każde pytanie w teście kwalifikacyjnym ma odpowiednią skalę punktową określoną przez komisję.
d) Udzielenie przez kandydata odpowiedzi na minimum 70 % pytań z testu kwalifikuje go do dalszego etapu postępowania ( rozmowy kwalifikacyjnej ).
- Rozmowa kwalifikacyjna
a) celem rozmowy kwalifikacyjnej jest nawiązanie bezpośredniego kontaktu z kandydatem i weryfikacja informacji zawartych w aplikacji,
b) rozmowa kwalifikacyjna pozwoli również zbadać:
• predyspozycje i umiejętności kandydata gwarantujące prawidłowe wykonywanie powierzonych obowiązków,
• posiadaną wiedzę na temat samorządu terytorialnego i/lub wiedzę i umiejętności niezbędne do wykonywania zadań na stanowisku, o które się ubiega kandydat,
• obowiązki i zakres odpowiedzialności na stanowiskach zajmowanych poprzednio przez kandydata,
• cele zawodowe kandydata.
c) rozmowę kwalifikacyjną przeprowadza komisja rekrutacyjna.
- Każdy członek komisji rekrutacyjnej podczas rozmowy przydziela kandydatowi punkty w skali od 0 do 10
- Komisja rekrutacyjna dokonuje zbiorczego zestawienia ocen kandydata na formularzu „karta rekrutacyjna" stanowiąca załącznik nr 5 do regulaminu na podstawie „karty oceny spełnienia wymagań" - załącznik nr 4 do regulaminu.
Rozdział VIII
Sporządzenie protokołu z przeprowadzonego naboru na dane stanowisko pracy
- Po zakończeniu procedury naboru sekretarz komisji sporządza protokół.
- Protokół zawiera w szczególności:
a) określenie stanowiska urzędniczego, na które był prowadzony nabór,
b) skład komisji rekrutacyjnej,
c) liczbę nadesłanych ofert, w tym liczbę ofert spełniających wymagania formalne,
d) imiona, nazwiska i miejsca zamieszkania nie więcej niż 5 najlepszych kandydatów, uszeregowanych według spełnienia przez nich wymagań określonych w ogłoszeniu o naborze,
e) informacje o zastosowanych metodach i technikach naboru,
f) uzasadnienie danego wyboru.
- Wzór protokołu stanowi załącznik nr 6.
Rozdział IX
Podjęcie decyzji o zatrudnieniu
- Po przeprowadzonej rozmowie kwalifikacyjnej komisja rekrutacyjna wybiera kandydata, który w selekcji końcowej uzyskał najwyższą liczbę punktów z analizy dokumentów, testu i rozmowy kwalifikacyjnej i przedstawia kandydaturę Burmistrzowi Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce.
- Ostateczną decyzję w sprawie zatrudnienia kandydata podejmuje Burmistrz Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce.
- Kandydat wyłoniony w drodze naboru zostanie zatrudniony po uzyskaniu przez pracodawcę zaświadczenia o niekaralności i badań lekarskich.
- W przypadku równej liczby punktów uzyskanych przez kandydatów o wyborze na wolne stanowisko decyduje Burmistrz lub osoba przez niego upoważniona, będąca jednocześnie przewodniczącym komisji.
- W przypadku odmowy przez kandydata wyłonionego w drodze naboru nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wymienionych w protokole tego naboru.
Rozdział X
Ogłoszenie wyników naboru
- Informację o wynikach naboru upowszechnia się w terminie 14 dni od dnia zakończenia procedury naboru,
- Informacja, o której mowa w pkt. 1, zawiera:
a) nazwę i adres jednostki,
b) określenie stanowiska urzędniczego,
c) imię i nazwisko wybranego kandydata oraz jego miejsce zamieszkania,
d) uzasadnienie dokonanego wyboru kandydata albo uzasadnienie nie zatrudnienia żadnego kandydata.
- Informację o wyniku naboru upowszechnia się w BIP i na tablicy ogłoszeń przez okres co najmniej 3 miesięcy.
- Jeżeli stosunek pracy osoby wyłonionej w drodze naboru ustał w ciągu 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy, możliwe jest zatrudnienie na tym samym stanowisku kolejnej osoby spośród najlepszych kandydatów wyłonionych w protokole tego naboru. Przepisy pkt. 1, 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
- Wzór informacji o wynikach wyboru stanowią załączniki nr 7 i nr 7a do niniejszego zarządzenia.
Rozdział XI
Sposób postępowania z dokumentami aplikacyjnymi
- Dokumenty aplikacyjne kandydata, który zostanie wyłoniony w procesie rekrutacji, zostaną dołączone do jego akt osobowych.
- Dokumenty aplikacyjne osób, które brały udział w procesie rekrutacji będą przechowywane, zgodnie z instrukcją kancelaryjką, przez okres 2 lat.