KARTA INFORMACYJNA URZĘDU GMINY I MIASTA NOWE SKALMIERZYCE UL. OSTROWSKA 8
REFERAT ORGANIZACYJNY I SPRAW OBYWATELSKICH tel. 762 97 16 lub 762 97 00
Podstawa prawna
I. Jednostka prowadząca
II. Wymagane dokumenty
Do wniosku należy dołączyć następujące dokumenty:
Warunkiem prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży jest:
Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych wydaje się:
Zezwolenia na sprzedaż i podawanie alkoholi dla przedsiębiorców organizujących imprezy okolicznościowe wydaje się na okres 2 lat.
UWAGA: Od 13.01.2012 r. obowiązują nowe przepisy określające zasady sprzedaży alkoholu na imprezach masowych. Na imprezie masowej można sprzedawać alkohol zawierający nie więcej niż 3,5% alkoholu. Taką sprzedaż mogą prowadzić wyłącznie firmy posiadające zezwolenia wydane w oparciu o art. 18 ust. 4 ustawy o przeciwdziałaniu alkoholizmowi czyli te, które zajmują się organizacją przyjęć. Z związku z tym na tego typu imprezach nie ma możliwości sprzedaży alkoholi na podstawie zezwoleń jednorazowych.
III. Miejsce złożenia dokumentów
IV.Opłaty
Opłaty roczne za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych wynoszą (podstawowa):
Opłaty w kolejnych latach ważności zezwolenia - uzależnione są od wielkości sprzedaży napojów alkoholowych w roku poprzednim.
Opłata za wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych, wnoszona na rachunek gminy, wynosi:
1) 1,4% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających do 4,5% alkoholu oraz piwa;
2) 1,4% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa);
3) 2,7% wartości sprzedaży zinwentaryzowanych napojów zawierających powyżej 18% alkoholu.
V. Termin i sposób załatwienia
VI. Tryb odwoławczy
VII. Inne informacje
Wniosek opiniowany jest przez Gminną Komisję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. W przypadku udzielenia zezwolenia wnioskodawca odbiera decyzję osobiście oraz opłaca stosowną opłatę, w zależności od rodzaju zezwolenia.
Zezwolenie cofa się w przypadku:
1. Nieprzestrzegania określonych w ustawie zasad i warunków sprzedaży napojów alkoholowych , a w szczególności:
a) sprzedaży i podawania alkoholu osobom nieletnim, nietrzeźwym, na kredyt lub pod zastaw,
b) sprzedaży i podawania napojów alkoholowych z naruszeniem zakazów określonych w art. 14 ust. 3 i 4, 2. powtarzającego się co najmniej dwukrotnie w okresie 6 miesięcy, w miejscu sprzedaży lub najbliższej okolicy, zakłócania porządku publicznego w związku ze sprzedażą napojów alkoholowych przez dany punkt sprzedaży, gdy prowadzący ten punkt nie powiadamia organów powołanych do ochrony porządku publicznego,
3. Wprowadzenia do sprzedaży napojów alkoholowych pochodzących z nielegalnych źródeł.
4. Przedstawienia fałszywych danych w oświadczeniu o wartości sprzedaży napojów alkoholowych.
5. Popełnienia przestępstwa w celu osiągnięcia korzyści majątkowej przez osobę odpowiedzialną za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie, 6. orzeczenia wobec przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną albo osoby odpowiedzialnej za działalność przedsiębiorcy posiadającego zezwolenie zakazu prowadzenia działalności gospodarczej objętej zezwoleniem. Przedsiębiorca, któremu cofnięto zezwolenie może wystąpić z wnioskiem o ponowne wydanie zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 3 lat od wydania decyzji o jego cofnięciu.
Zezwolenie wygasa w przypadku:
♦ likwidacji punktu sprzedaży,
♦ upływu terminu ważności zezwolenia,
♦ zmiany rodzaju działalności punktu sprzedaży,
♦ zmiany składu osobowego wspólników spółki cywilnej,
♦ niezłożenia oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w roku poprzednim do dnia 31 stycznia lub nie dokonania opłaty w ustawowo określonych wysokościach i terminach (w tym wypadku przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło może wystąpić o ponowne wydanie zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia).